Rozkład
materiału do nauczania technologii informacyjnej w ZSEiO
Tematy główne w rozkładzie mają takie same nazwy, jak rozdziały w
podręczniku Technologia informacyjna.
Obok jest podana w tabeli sugerowana liczba godzin lekcyjnych, przeznaczonych na jego omówienie i wykonanie.
Ponadto, w tabeli zawarto również tematy lekcji składające się na dany temat główny.
Tematy
główne i tematy lekcji PROJEKTY |
Liczba godzin |
Termin oceny |
Uwagi |
|
2. Technologia informacyjna |
- |
|
|
|
3. Komputerowe środowisko pracy REGULAMIN PRACOWNI INFORMATYCZNEJ ZSEiO |
2 |
wrzesień |
|
|
|
Przygotowanie komputera do efektywnej i bezpiecznej pracy |
2 |
|
|
4. Redagowanie tekstów PROJEKT GAZETKI SZKOLNEJ |
16 |
październik |
|
|
|
Przygotowanie
środowiska pracy z edytorem tekstu Word |
2 |
|
|
|
Rozmieszczanie tekstu |
2 |
|
|
|
Tworzenie dokumentu z obiektami graficznymi |
2 |
|
|
|
Praca nad dłuższym dokumentem – konspekt |
2 |
|
|
|
Praca nad tekstem w dobrym stylu - stosowanie własnych stylów |
2 |
|
|
|
Automatyzacja prac redakcyjnych – szablony |
2 |
|
|
|
Tworzenie spisu treści i hipertekstu |
2 |
|
|
|
Dodatkowe możliwości edytora tekstu – zapisywanie wzorów |
2 |
|
|
5. Elementy grafiki komputerowej EKSLIBRIS, ZNAK GRAFICZNY ZSEiO lub BANNER ZSEiO. |
8 |
listopad |
|
|
|
Edytory grafiki. Rodzaje grafiki. |
2 |
|
|
|
Formaty plików graficznych |
1 |
|
|
|
Cyfrowy aparat fotograficzny i skaner |
1 |
|
|
|
Korekcja zdjęć – praca z bitmapami |
2 |
|
|
|
Tworzenie prostych animacji |
2 |
|
|
6. Komunikacja i informacje w sieci ARTYKUŁ I WŁASNA RECENZJA W SIECI |
10 |
grudzień |
|
|
|
Komunikacja – poczta elektroniczna, listy i grupy dyskusyjne |
2 |
|
|
|
Korzystanie z zasobów Internetu – wyszukiwanie i pobieranie informacji ( ftp) |
2 |
|
|
|
Prezentacja w Internecie – projektowanie i tworzenie stron WWW (tabele, style) |
6 |
|
|
7. Opracowanie danych i prowadzenie
obliczeń – OBLICZENIA FINANSOWE |
12 |
luty |
|
|
|
Wypełnianie i formatowanie tabeli w arkuszu Excel Pobieranie danych do tabeli, w tym z Internetu. |
2 |
|
|
|
Wykorzystanie pełnych możliwości kreatora wykresów – Tworzenie typowych i nietypowych wykresów |
4 |
|
|
|
Graficzna prezentacja funkcji |
2 |
|
|
|
Krzywa
trendu i jej zastosowanie |
2 |
|
|
|
Obliczenia finansowe i bankowe |
2 |
|
|
8. Bazy danych – „NOWOCZESNY ZAKŁAD
PRACY” |
10 |
marzec |
|
|
|
Tabela w edytorze Word jako źródło danych |
2 |
|
|
|
Lista w arkuszu Excel jako baza danych |
3 |
|
|
|
Konwersja danych tekstowych na tabelę w edytorze i arkuszu |
1 |
|
|
|
Korespondencja seryjna |
2 |
|
|
|
Przykład złożonego zbioru danych – Praca w Accessie |
2 |
|
|
9. Prezentacje – „PROMOCJA NASZEJ SZKOŁY” |
8 |
kwiecień |
|
|
|
Tworzenie slajdów |
2 |
|
|
|
Uatrakcyjnienie prezentacji |
2 |
|
|
|
Przedstawienie prezentacji |
3 |
|
|
|
Przenoszenie prezentacji do dokumentu w edytorze Word i na stronę WWW |
1 |
|
|
Do dyspozycji nauczyciela – dodatkowe
tematy zajęć |
6 |
maj |
|
|
Razem |
72 |
|