Do: |
EKSLIBRISY
na wystawę w PBP
Wykonanie oryginalnego znaku własnościowego książki techniką tradycyjną lub przy pomocy programu graficznego, zgodnie z przyjętymi ustaleniami i bez błędów literniczych
i przygotowanie projektu planszy na wystawę w Przemyskiej Bibliotece
Publicznej
|
|
3 |
|
Odbitka lub wydruk własnego ekslibrisu na kartce o formacie A4
w koszulce + plik nazwisko1.jpg |
4 |
jw. |
3 odbitki lub 3 wydruki + 3 pliki nazwiskox.jpg (własny, IV LO
jako szkoła marzeń i Biblioteka ZSEiO) |
5 |
jw. |
Projekt zakwalifikowany do wystawy w PBP |
6 |
jw. |
Najlepsza praca w grupie |
Do: |
GAZETKA SZKOLNA
Wykonanie oryginalnego projektu gazetki szkolnej przy pomocy dostępnego w szkole
oprogramowania, zgodnie z przyjętymi ustaleniami, bez błędów
literniczych, merytorycznych i
technicznych
|
|
3 |
. |
Pliki na dyskietce lub CDR z co najmniej jednym interesującym
artykułem zilustrowanym nie publikowaną do tej pory fotografią z życia naszej
szkoły, zapisany jako HTML |
4 |
jw. |
Pliki na dyskietce lub CDR z co najmniej jednym interesującym
artykułem zilustrowanym nie publikowaną do tej pory fotografią z życia naszej
szkoły, na własnym blogu |
5 |
jw. |
Pliki na dyskietce lub CDR z co najmniej jednym interesującym
artykułem zilustrowanym nie publikowaną do tej pory fotografią z życia naszej
szkoły, na własnej stronie www |
6 |
jw. |
Najlepsza praca w grupie |
Do: |
AUTOPREZENTACJA
Oryginalne prezentacje wykonane bez błędów |
|
3 |
|
Projekt na dyskietce jako strona internetowa
ze wstawioną grafiką w katalogu ‘nazwisko’. |
4 |
jw. |
Autoprezentacja w Internecie. (blog) |
5 |
jw. |
Autoprezentacja w Internecie. (strona www) |
6 |
jw. |
Autoprezentacja multimedialna na CD
(sekwencja filmowa w ZSEiO) |
Do: |
RELACYJNA BAZA DANYCH
(RBD)
Podpisana standardowa RBD z podpisanymi kwerendami,
formularzami i stronami WWW |
|
2 |
|
RBD z powiązanymi tabelami na FDD lub CD-ROM
|
3 |
jw. |
Dopisanie do tabel rekordów dot. swoich
danych osobowych |
4 |
jw. |
Rozwiązanie i omówienie wybranego
zadania 1 z 15 |
5 |
jw. |
Rozwiązanie i omówienie wylosowanego
zadania 1 z 15 |
6 |
jw. |
Stworzenie i omówienie bazy i kwerend wg opracowanych przez
nauczyciela projektów: SZKOŁA, SPORT lub BIBLIOTEKA |
Do: |
UKIERUKOWANA PRZEZ NAUCZYCIELA
PRACA Z PODRĘCZNIKIEM
Uwagi: Należy podać pełną nazwę podręcznika, numery, stronice oraz pełną
treść zadań oraz
rozwiązania na dyskietce
lub CD-ROM. Unikać błędów merytorycznych i ortograficznych i informatycznych.
Być przygotowanym do rozwiązania wybranego przez nauczyciela zadania Nie zapomnieć o podpisaniu zadań tabel, aplikacji itp |
|
2 |
ilość |
1 |
3 |
ilość |
3 |
4 |
ilość |
6 |
5 |
ilość |
12 |
6 |
ilość |
24 |
Do: |
UKIERUKOWANE PRZEZ NAUCZYCIELA
TWORZENIE APLIKACJI w EXCELu
Projekt PERYT1
Należy podać numer zadania, pełną treść zadania oraz rozwiązania na dyskietce lub CD-ROM. Unikać
błędów merytorycznych i ortograficznych i informatycznych Być przygotowanym do rozwiązania wybranego przez nauczyciela
zadania Nie zapomnieć o podpisaniu zadań tabel, aplikacji itp |
|
2 |
ilość |
1 |
3 |
ilość |
3 |
4 |
ilość |
6 |
5 |
ilość |
12 |
6 |
ilość |
24 |
Do: |
ŚCIEŻKA EDUKACYJNA
Oryginalny, bezbłędny projekt planszy ilustrujący wybrane
przez ucznia zagadnienie |
|
4 |
|
Ilustrowana obustronna praca na dwóch
stronach A4 w koszulce. |
5 |
jw. |
Własne komentarze dotyczące tematu ścieżki. |
6 |
jw. |
Najlepsza praca w grupie |
Do: |
PRACA KONTROLNA
Uwagi: Należy podać pełną nazwę podręcznika, pełny temat pracy
kontrolnej, numer ćwiczenia i zadania oraz stronice, pełną treść ćwiczeń i zadań oraz
rozwiązania w Internecie lub na HDD/CD-ROM. Unikać błędów merytorycznych i
ortograficznych i informatycznych |
|
3 |
|
Opracowania na dyskietce lub CD. Wyczerpujące zagadnienia. + rozwiązane
przykłady i ćwiczenia. |
4 |
jw. |
Strony WWW w Internecie na swoim koncie
(wyczerpujące zagadnienia + rozwiązane przykłady i ćwiczenia.) |
5 |
jw. |
Strony WWW w Internecie (wyczerpujące
zagadnienia + rozwiązane przykłady + rozwiązane zadania. ) |
6 |
jw. |
Zaprojektowanie wykonanie i wykorzystanie
środka dydaktycznego. związanego z tematem pracy kontrolnej (np.
projekt planszy lub foliogram), wcześniej zatwierdzony przez nauczyciela. |
Do: |
PASCAL – DELPHI – C - C++ - inne
Do oceny należy przedstawić podpisane źródła z informacją
o kompilatorze, skompilowane programy oraz ew. dodatkowe aplikacje i informacje |
|
2 |
|
Program przepisany lub skopiowany. Wykonuje
się bez błędów. |
3 |
jw. |
Program po uruchomieniu pokazuje w menu
m.in. treść zadania, oraz
rozwiązanie zadania. |
4 |
jw. |
Program pobiera dane objęte zadaniem
z pliku ‘in.txt’ lub podaje wynik rozwiązania w pliku ‘out.txt’ lub pokazuje
dokładny opis istotnych fragmentów kodu. |
5 |
jw. |
Program przetwarza dane objęte
zadaniem z pliku ‘in.txt’ do pliku ‘out.txt’, umożliwiając jego
testowanie. |
6 |
jw. |
twórcze uzupełnienie programu o wyjaśnienia
dotyczące algorytmu, komend języka, optymalizacji kodu itp. lub program
napisany w C, C++, Java, Delphi, Excelu itd |
Wymagania Ocena |
Ogólne kryteria ocen |
Konieczne Dopuszczająca 2 |
·
uczeń ma braki w opanowaniu podstaw
programowych, ale braki te nie przekreślają możliwości uzyskania przez danego
ucznia podstawowej wiedzy informatycznej w ciągu dalszej nauki, ·
uczeń rozwiązuje (wykonuje) zadania
teoretyczne i praktyczne typowe o niewielkim stopniu trudności. |
Podstawowe Dostateczna 3 |
·
uczeń opanował wiadomości i
umiejętności określone programem nauczania w danej klasie na poziomie nie
przekraczającym wymagań zawartych w minimum programowym, ·
uczeń rozwiązuje (wykonuje) zadania
teoretyczne lub praktyczne typowe o średnim stopniu trudności |
Rozszerzające Dobra 4 |
·
uczeń nie opanował w pełni wiadomości
i umiejętności określonych programem nauczania w danej klasie, ale opanował
je na poziomie przekraczającym wymagania zawarte w minimum programowym, ·
uczeń poprawnie stosuje wiadomości,
rozwiązuje (wykonuje) typowe zadania teoretyczne i praktyczne. |
Dopełniające Bardzo dobra 5 |
·
uczeń opanował pełny zakres wiedzy i
umiejętności określonych programem nauczania przedmiotu w danej klasie, ·
sprawnie posługuje się zdobytymi
wiadomościami, rozwiązuje samodzielnie problemy teoretyczne i praktyczne
ujęte programem nauczania, potrafi zastosować posiadaną wiedzę do
rozwiązywania zadań trudnych i problemów w nowych sytuacjach |
Celująca 6 |
·
uczeń posiadł wiedzę i umiejętności
znacznie wykraczające poza program nauczania danej klasy, samodzielnie i
twórczo rozwija własne uzdolnienia, ·
biegle posługuje się zdobytymi
wiadomościami w rozwiązywaniu problemów teoretycznych i praktycznych z
programu nauczania danej klasy, proponuje rozwiązania nietypowe, specjalizuje
się w jakiejś dziedzinie, ma dorobek i udokumentowane osiągnięcia, rozwiązuje
także zadania wykraczające poza program nauczania tej klasy lub ·
osiąga sukcesy w konkursach i
olimpiadach przedmiotowych, kwalifikując się do finałów na szczeblu
regionalnym albo krajowym, lub posiada inne porównywalne osiągnięcia. |